A110891A11 |
Educació Emocional i benestar |
2020-2021 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
9/2/2021 - 23/3/2021 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Baix Maresme
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'activitat es realitzarà amb el suport de Meet i Google Drive.
Els educadors de qualsevol nivell interactuen contínuament amb altres persones, en situacions delicades,on les emocions estan a flor de pell i poden ser motiu de conflicte.
Per exercir aquestes professions es necessita un equilibri emocional que va més enllà de la preparació tècnica.
Aquesta formació contribueix al desenvolupament de les competències emocionals que tot professional necessita i, en particular ,els educadors.
|
| |
Objectius |
Sensibilitzar de la importància que tenen les emocions i el desenvolupament de les competències emocionals.
Conèixer què són les emocions,els seus components i les seves repercussions en el pensament,en el comportament i en els processos educatius i d’aprenentatge.
Desenvolupar el concepte d’educació emocional.
Vivenciar estratègies i recursos per iniciar el desenvolupament de les competències emocionals del professorat (consciència emocional, regulació emocional, autonomia emocional, competències socials, habilitats de vida i benestar emocional). L’objectiu és potenciar el propi desenvolupament del professorat amb la intenció de que aquest ho pugui traslladar a l’alumnat.
Aportar evidències dels beneficis del desenvolupament emocional.
|
| |
Continguts |
Què és l’educació emocional.
Què són les emocions i com influeixen a la nostra vida?
Tipus ,característiques, classificació i funcions.
Recursos per treballar i desenvolupar la consciència emocional: consciència pròpia i dels altres, vocabulari emocional, expressió de les emocions i comprensió emocional.
Eines per gestionar millor les emocions.
Autoestima i fortaleses personals.
La comprensió de les emocions dels altres il ’empatía.
Adquirir i practicar propostes que ajudin a la vivència d’emocions positives i al benestar emocional.
|
| |
Formador/a |
Esther Garcia Navarro
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials
Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
E-mail |
a8930009@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
09/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
16/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
23/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
02/03/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimarts |
09/03/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimarts |
16/03/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
dimarts |
23/03/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |